Programowanie obiektowe - JAVA
Informacje ogólne > Laboratorium 2 > Ćwiczenie 5

Ćwiczenie 5

Napisać program tworzący okno, w którym umieszczone będzie CO NAJMNIEJ siedem różnych komponentów AWT (różnej klasy np. przyciski, pola tekstowe, listy, pola wyboru - checkboxy, suwaki, etykiety, panele itp).

Każdy z elementów powinien generować jakąś akcję, np.

  • zmieniać właściwości innych komponetów (kolor, rozmiar, tekst,...)
  • powodować dodawanie nowych komponentów (lub tworzyć nowe okna)
  • można wykorzystać metody paint() oraz repaint() - działają one tak samo jak w przypadku klasy Applet. Zmiana ustawień komponentów może być wykorzystana do tworzenia dynamicznych obrazów. Metoda paint dostępna jest zarówno dla klasy Frame, jak i np.: Panel, co można wykorzystać do tworzenia rysunków tylko wewnątrz obszaru ograniczonego przez Panel.
  • itp. - kreatywność mile widziana:)

Przy tworzeniu programu należy pamiętać, że korzystanie z komponentu AWT można w ogólności podzielić na następujące etapy:

  1. deklaracja zmiennej (Klasa obiekt;)
  2. tworzenie nowego obiektu (obiekt = new Klasa(parametry_kons); )
  3. ustawianie parametrów obiektu (w szczególności ustawianie "widzialności" setVisible(true) )
  4. dodawanie obiektu do okna lub np. panelu  (add(obiekt), panel.add(obiekt), ... )
  5. dodawanie interfejsu do obiektu:
    obiekt.addNazwaInterfejsu(obiekt_implementujący_interfejs);
  6. odpowiednia modyfikacja metody obsługującej zdarzenia generowane przez obiekt