Ćwiczenie 5
Napisać program tworzący okno, w którym umieszczone będzie CO NAJMNIEJ siedem różnych komponentów AWT (różnej klasy np. przyciski, pola tekstowe, listy, pola wyboru - checkboxy, suwaki, etykiety, panele itp).
Każdy z elementów powinien generować jakąś akcję, np.
- zmieniać właściwości innych komponetów (kolor, rozmiar, tekst,...)
- powodować dodawanie nowych komponentów (lub tworzyć nowe okna)
- można wykorzystać metody paint() oraz repaint() - działają one tak samo jak w przypadku klasy Applet. Zmiana ustawień komponentów może być wykorzystana do tworzenia dynamicznych obrazów. Metoda paint dostępna jest zarówno dla klasy Frame, jak i np.: Panel, co można wykorzystać do tworzenia rysunków tylko wewnątrz obszaru ograniczonego przez Panel.
- itp. - kreatywność mile widziana:)
Przy tworzeniu programu należy pamiętać, że korzystanie z komponentu AWT można w ogólności podzielić na następujące etapy:
- deklaracja zmiennej (Klasa obiekt;)
- tworzenie nowego obiektu (obiekt = new Klasa(parametry_kons); )
- ustawianie parametrów obiektu (w szczególności ustawianie "widzialności" setVisible(true) )
- dodawanie obiektu do okna lub np. panelu (add(obiekt), panel.add(obiekt), ... )
- dodawanie interfejsu do obiektu:
obiekt.addNazwaInterfejsu(obiekt_implementujący_interfejs);
- odpowiednia modyfikacja metody obsługującej zdarzenia generowane przez obiekt
|