Programowanie obiektowe - JAVA
Informacje ogólne > Laboratorium 2 > Ćwiczenie 4

Ćwiczenie 4

Zmodyfikować program z poprzedniego ćwiczenia tak, aby wewnątrz okna było 5 przycisków, a wciśnięcie każdego z nich powodowało inną akcję.

Wskazówka:

Możliwe jest aby więcej niż jeden obiekt korzystał z tego samego interfejsu ActionListener.
Aby wewnątrz metody actionPerformed możliwa była identyfikacja źródła zdarzenia należy zauważyć, że metoda ta pobiera argument klasy ActionEvent. Korzystając z metod getSource lub getActionCommand można zidentyfikować "źródło akcji". Metoda getSource zwraca wskaźnik "źródła akcji", a metoda getActionCommand zwraca ciąg znaków odpowiadający komendzie akcji przycisku (lub innego obiektu).
W przypadku przycisków komenda akcji domyślnie jest taka sama jak ich nazwa (użyta w konstruktorze), ale można ją również zmienić metodą setActionCommand.