Zadanie 4
1. Utworzyć nowy project Java w środowisku Eclipse.
2. Stoworzyć nową klasę dziedzicząca z klasy Applet (File/New/Class -> wybrać nazwę klasy, kliknąć [Browse] obok pola Superclass i wpisać Applet, nie zaznaczać opcji dodawania metody main -> Finish)
3. Dodać do nowej klasy metodę paint(), o zawartości: public void paint(Graphics g) { g.drawString("Hello world!", 50, 25); }
4. Klasa Graphics została podkreślona na czerwono - oznacza to, że Eclipse wykrył błąd w kodzie. Klikając na czerwoną ikonkę na lewej krawędzi okna edycji kodu należy wybrać jedną z sugerowanych możliwości usunięcia błędu.
4. Uruchomić aplet.
5. Korzystając z oficjalnej dokumentacji JAVA (http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/index.html) odnaleźć opis klasy Graphics. Zmodyfikować metodę paint() tak, aby aplet wyświetlał co najmniej 6 różnych elementów graficznych.
6. Uruchomić aplet za pomocą przeglądarki www. Wskazówka: po uruchomieniu apletu z poziomu Eclipse można skorzystać z menu Applet/Tag... , co spowoduje wyświetlenie przykładowego kodu html
Przykładowy kod html dodający applet do strony: <HTML> <HEAD> <TITLE> Przykladowy aplet </TITLE> </HEAD> <BODY>Tutaj jest wynik działania mojego apletu: <APPLET CODE="HelloWorld.class" WIDTH=150 HEIGHT=25></APPLET> </BODY> </HTML>
Applet może być również uruchomiony z linii poleceń (warto zauważyć, że appletwiever wymaga argumentu w postaci pliku html): appletviewer nazwapliku.html
|