Zadanie podstawowe
Podstawowa wersja zadania powinna być zrealizowana w trakcie zajęć i pozwala na uzyskanie oceny 3.
Zadanie polega na utworzeniu programu z czterema różnymi prostymi wątkami. Każdy wątek powinien robić coś innego (przykłady poniżej). Dwa wątki powinny być utworzone poprzez dziedziczenie z klasy Thread, a dwa poprzez implementację interfejsu Runnable.
Ponadto każda z klas powinna być zdefiniowa w oddzielnym pliku .java, o nazwie takiej samej jak nazwa klasy.
Przykłady działania prostych wątków: - zmiana położenia/rozmiaru/koloru jakiegoś komponentu SWING (przycisku, okna...) - zmiana tekstu wyświetlanego przez komponent SWING (etykiety, nazwy przycisku) - wyświetlanie aktualnej godziny - prosta animacja bez buforowania obrazu - animowany przycisk (wykorzysanie metody setIcon klasy JButton z biblioteki Swing) - ...
Przykład programu z klasą zdefiniowaną w innym pliku:
Program główny - plik Glowna.java:
import java.awt.Button;
public class Glowna {
public static void main(String[] args) { Okno okno = new Okno(); Button b = new Button("Przycisk"); okno.setLayout(null); b.setBounds(20,80,160,50); okno.add(b); } }
Plik Okno.java z definicją klasy Okno używanej w programie głównym:
import java.awt.Color; import java.awt.Frame;
public class Okno extends Frame {
public Okno() { super(); setTitle("Nazwa okna"); setBounds(0,0,200,200); setVisible(true); setBackground(Color.black); } }
Wymiana danych między klasami omówiona została przy okazji Zadania 3.5 (przykłady 4 i 5)
|