Programowanie obiektowe - JAVA
Informacje ogólne > Laboratorium 5 > Zadanie podstawowe

Zadanie podstawowe

Podstawowa wersja zadania powinna być zrealizowana w trakcie zajęć i pozwala na uzyskanie oceny 3.

Zadanie polega na utworzeniu programu z czterema różnymi prostymi wątkami. Każdy wątek powinien robić coś innego (przykłady poniżej).
Dwa wątki powinny być utworzone poprzez dziedziczenie z klasy Thread, a dwa poprzez implementację interfejsu Runnable.

Ponadto każda z klas powinna być zdefiniowa w oddzielnym pliku .java, o nazwie takiej samej jak nazwa klasy.


Przykłady działania prostych wątków:
- zmiana położenia/rozmiaru/koloru jakiegoś komponentu SWING (przycisku, okna...)
- zmiana tekstu wyświetlanego przez komponent SWING (etykiety, nazwy przycisku)
- wyświetlanie aktualnej godziny
- prosta animacja bez buforowania obrazu
- animowany przycisk (wykorzysanie metody setIcon klasy JButton z biblioteki Swing)
- ...


Przykład programu z klasą zdefiniowaną w innym pliku:

Program główny - plik Glowna.java:

import
java.awt.Button;

public class Glowna {

public static void main(String[] args) {
   Okno okno =
new Okno();
   Button b =
new Button("Przycisk");
   okno.setLayout(
null);
   b.setBounds(20,80,160,50);
   okno.add(b);
   }
}

Plik Okno.java z definicją klasy Okno używanej w programie głównym:

import java.awt.Color;
import java.awt.Frame;

public class Okno extends Frame {

public Okno() {
  super();
  setTitle(
"Nazwa okna");
  setBounds(0,0,200,200);
  setVisible(
true);
  setBackground(Color.
black);
  }
}

Wymiana danych między klasami omówiona została przy okazji Zadania 3.5 (przykłady 4 i 5)