Programowanie obiektowe - JAVA
Informacje ogólne > Laboratorium 4 > Klasa JOptionPane

Klasa JOptionPane

Klasa JOptionPane z biblioteki Swing może być wykorzystywana do szybkiej interakcji
- wprowadzania danych (metoda showInputDialog() )
- wyświetlania komunikatów (metoda showMessageDialog() )
- wyświetlania okienek wyboru Tak/Nie, Ok/Anuluj itp. (metoda ShowConfirmDialog() )

Przykładowy program Pane.java:

import javax.swing.JOptionPane;

public class Pane {
   public static void main(String[] args) {

   String tekst = JOptionPane.showInputDialog("Wpisz tekst...");
  
  
int a = JOptionPane.showConfirmDialog(null,"Wpisałeś: " + tekst,"Tytuł okienka", JOptionPane.YES_NO_CANCEL_OPTION);
   // pierwszy argument - okno macierzyste
   // drugi - tekst komuniatu
   // trzeci - tytuł okna
   // czwarty - typ okna (przyciski)
   // JOptionPane.YES_NO_OPTION ( YES_NO_CANCEL_OPTION,   OK_CANCEL_OPTION, ...)
   System.out.println(a);
   // Tak a=0, nie a=1, anuluj a=2;

   JOptionPane.showMessageDialog(
null, "Przykładowe okno z informacją");System.exit(0);

   }
}